İzmir de Ulaşım

ANTALYA SADECE DENİZDEN İBARET DEĞİL!

Antalya Aksekili Aile dostumuz Fatma İlknur Savaş ve sevgili eşi Hasan Savaş Beni ve eşim Emine ile birlikte Şadiye-Turhan Pirpanlar ve Sevdiye-Nevzat Özdemir çiftini yani üç aileyi Antalya Akseki’ye davet etti. Bir hafta boyunca Toros dağlarında bulunan eski düzende köy yeni düzende Mahalle olan yerleri gezdirdi.

01 Ağustos 2018 Çarşamba 14:48

Antalya deyince birçok insanın aklına deniz geliyor.

Bu yanlışı düzeltmek gerekiyor, Çünkü Toros dağlarında görülmesi gereken muhteşem yerler var, doğa ve tarih var, Üzüm bağları var, incir ağaçlarının bolluğunu göreceksiniz.

Yörük gelenekleri ve görenekleri var onlarla tanışacaksınız…

Yine söylüyorum Antalya Denizden ibaret değil. Yetkililer birazda gözlerini Toros dağlarına çevirse hiç fena olmaz…

AKSEKİ ETNOĞRAFYA MÜZESİ

‘Akseki Etnografya Müzesi’ var, Akseki Belediyesi yöreye özgü eski bir evi restore ederek turizme kazandırmış, kesinlikle görülmeye değer, bölge hakkında bilgi sahibi oluyorsunuz. Müze sorumlusu Mehmet Soylu, Müze hakkında bilgi veren ve müzeyi gezdiren Aksekili, aynı zamanda Akseki eski Kaymakam vekilliği de yapan Soylu, bizlere Müze ve yöre hakkında sizleri tam anlamıyla kültüre ve bilgiye doyuruyor…

Günümüzde ebeveyn banyosu bazı evlerde varken o dönemlerde neredeyse her evde varmış. Evlerin kilit sistemi çok farklıymış. Odalarda Kilit yok fakat kapılar kilitleniyor, kapıyı açmak için kapı üstündeki deliğe parmağınızı sokuyorsunuz kapı açılıyor. Yani bizlerden çok daha önce güzel konutlarda oturmuş Yörükler…

Akseki ye bağlı Yörük köyü Ceceler 600 yıllık geleneği yaşatıyor. 24. Kervan Şenlikleri kapsamında, Develerle yapılan Gelin alma ve düğün alayı geleneğini sergilediler…

Etkinliğe Akseki Belediye Başkanı, Akseki Kaymakamı, Siyasi parti temsilcileri, Muhtarlar, STK temsilcilerinin yanı sıra Türkiye’nin değişik yerlerinde oturan Ceceler köyü mensupları da bu şenlik için köylerine gelmiş ve yaklaşık 2 bin kişilik bir etkinliğe imza atmışlar…

Etkinliğe katılanlara keçi kavurma, Bulgur pilavı, ayran ve su ikram edilirken, Yöresel oyunlar oynandı, Kaşık sesleri Toros dağlarında inledi.

CECELER KÖYÜ 600 YILLIK GELENEĞİ SERGİLEDİ

Ceceler Köyü Sosyal Yardımlaşma Derneği başkanı Osman Yüksel etkinlikle ilgili şunları söyledi;

'600 yıl önce yapılmaya başlanan düğün halayımızı bu günkü gençlerimize de öğretmek için o yıllarda olduğu gibi yine develerle canlandırıyoruz. Gençlerimizin Kültürümüzü unutmamaları için çalışıyoruz. Düğün halayı meydana geldikten sonra uzun sopanın ucunda bulunan Türk bayrağının altına buna da askı diyoruz. Askıya gelin ve damada çeşitli hediyeler asılıyor, ayrıca gelin ve damada torak ve hayvan bağışları yapılıyor bunların canlandırılmasını izleyeceksiniz. Tabi bununla beraber düğüne katılanlara yemekler veriliyor, yöresel türküler söyleniyor yöresel oyunlar oynanıyor' dedi.

SOMON VE ALABALIĞIN ADRESİ

Sinan hoca köyünde Arslandede Alabalık ve Somon çiftliğine götürdü bizleri Savaş ailesi. Çiftlik sahibi genç girişimci Ümit Arslan yıllarca Almanya’da yaşamış ve yaklaşık beş yıldır da bu çiftliğin başına geçmiş, Çiftlik dağlardan gelen suların bir noktaya yönlenmesi ile kurulmuş dağların arasında inanılmaz lezzetli alabalık ve somon yetiştiriyorlar, bu lezzetin sırının dağlardan gelen suda olduğunu söyledi çiftlik sahibi Arslan.

Üzüm dereyi gezdik, yaklaşık 1000 rakım da olan Güzelsu ya çıkardılar daha düşük rakımda hava hafif serinken Güzelsu’da bizi yağmur karşıladı. Kahvede oturduk ve yöreye özgü ‘kekik çayı’ içtik. İzmir de bulma şansınızın olmadığı bu güzel kekik çayını içtik.

Bizleri evlerinde ağırlayan Savaş ailesinin köyü/Mahallesi Mahmutlu Üzüm bağları, Yemiş ağaçlarının olduğu tarlalar, patates tarlaları, birde düğmeli evleri var.

Oluk dedikleri yeri hiç sormayın kelimenin tam anlamıyla dağlardan akan buz gibi su, evlerine suyu oradan dolduruyorlar, şehir şebekesini kullanmıyorlar, civar köylerden/mahallelerden ve ilçelerden geliyorlar oluktan su almaya.

İbradı da, Türkiye de Birinci Avrupa da üçüncü olan yer altı gölüne sahip Altınbeşik mağarasını gezdik.

DÜĞMELİ EVLER

Ormana ve Ürünlü köyünde bulunan yöreye özgü ‘Düğmeli Evler’i gezdirdiler.

Akseki ye çok yakın olan 1580 metre uzunluğundaki Tınaztepe Mağarasını da gezdirdiler…

Manavgat Deresinde tekne turu yaptık, yaklaşık 5 saat süren bu turda derenin denizle buluştuğu noktaya kadar gittik daha sonra teknemiz demir attı ve kaptan buradan denize ve Manavgat deresine girebileceğimizi söyledi. Önce denize girdik ardından Manavgat deresinin buz gibi suyuna. Öğle yemeğimizde teknede alabalık ve salata yedik…

Manavgat şelalesine gittik güldür güldür su akıyor harika bir görüntü kesinlikle görülmesi gereken bir yer…

Bir başka gün Alanya kalesine götürdüler bizleri kaleden baktığınız zaman uçsuz bucaksız Akdeniz’i görüyorsunuz, diğer tarafa baktığınız da ise Alanya’nın güzelliğini görüyorsunuz.

Kaleden indik Damlataş mağrasına girdik kesinlikle görülmesi göreken doğa harikası bir yer,

daha sonra Dim çayına gittik çayın üzerine oturma çardakları kurmuş işletmeciler neredeyse dere boyunca çok sayıda tesis gördük...

ALANYA BELEDİYESİNDEN TURİSTLERE OTOPARK TUZAĞI

Bu gezide başımıza gelen tek olumsuzluk ise Alanya Belediyesinin turistlere kurduğu tuzak oldu. Kaldırım olmayan aslında yolla bir olan ve araç park yeri gibi gösteren renkli taşlar koymuşlar kaldırım dedikleri yolla sıfır olan yere. Oraya park edenlere Alanya Belediye Zabıtası kaldırım işgaliye cezası kesiyor. Bize de kestiler. Park yapılmaz levhası da yok. Tek yön olan sokakta Restoranlara güzellik olsun diye her halde restoran önlerine park eden araçlara ceza yok.
Ceza yiyen neredeyse bütün araçlar başka illere ait plakalar...

Umuyorum Alanya Belediyesi bu güzel turizm beldesine gelen turistlere tuzak kurmaktan vaz geçer ve park yapılmaz tabelası koyar ya da kaldırımı yol seviyesinden yükseltir. Bu tabelaları koymak çok zor bir şey değil herhalde…

Bir günde Side’ye götürdüler, Side de attığınız her adımda tarihle karşılaşıyorsunuz. O dönemlerin tiyatrosu nu görüyorsunuz, lahitleri görüyorsunuz kısacası Side kelimenin tam anlamıyla eski çağ tarihi kokuyor.

Antalya yalnızca denizden ibaret olmadığını göstermek için Toros dağlarında bulunan köyleri ve güzellikleri bizlere göstermek için, Antalya ili Akseki İlçesi Mahmutlu Köyü/Mahallesinde bulunan evlerinin kapılarını bizlere açan Fatma İlknur Savaş-eşi Hasan Savaş ve İlknur Savaşın annesi Annesi Fatma Özkalay ve kardeşlerine çok teşekkür ediyoruz.

Bir haftalık sürede anca Akseki ilçesinde bulunan yerleri gezebildik.

Son olarak,

Alanya Belediyesi Turistlere ceza kesme yerine onlara Alanya ilçesinde bulunan köyleri ve Mahalleleri tanıtsa sanırım çok daha yararlı bir iş yapmış olur.